EPIRUS EVENTS
  Αναζήτηση Event
Close
Κατηγορία Τί;
Τοποθεσία Τοποθεσία;
Venue Πού;
Ημερομηνία Πότε;

Εικαστική Έκθεση Alfredo Romano

Πληροφορίες event

ALFREDO ROMANO
Έκθεση
26 Νοεμβρίου 2018 – 13 Ιανουαρίου 2019
Εκθεσιακός χώρος Πνευματικού Κέντρου

Το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών με ιδιαίτερη χαρά παρουσιάζει την έκθεση του διεθνούς φήμης εικαστικού ALFREDO ROMANO.

Η Έκθεση θα έχει διάρκεια από 26 Νοεμβρίου 2018 έως και 13 Ιανουαρίου 2019, στον Εκθεσιακό Χώρο του Πνευματικού Κέντρου (Αγ. Μαρίνας 55)

Για τον καλλιτέχνη:
O Alfredo Romano γεννήθηκε το 1948 στις Συρακούσες της Σικελίας.
Αφιερώθηκε για χρόνια στο έργο της διδασκαλίας, στο Καλλιτεχνικό Ινστιτούτο των Συρακουσών και στην Ακαδημία Kαλών Τεχνών της ίδιας πόλης.
Το 1985 παρουσιάζει την πρώτη ατομική του έκθεση στη Σικελία με τίτλο "Energie per quadri che non sono solo quadri".
Το 1986 εκθέτει στην 42η Μπιενάλε Βενετίας "Arte e Alchimia" και ο Giorgio Persano τού αφιερώνει την πρώτη ατομική έκθεση στην γκαλερί του, στο Τορίνο, πρώτη από τις πολυάριθμες ατομικές εκθέσεις που ακολούθησαν. Στη συνέχεια παρουσίασε δουλειές του στις γκαλερί Galería Montenegro - Madrid, Galería Nota Bene - Cadaquès και Galerie Patricia Schwarz - Stuttgart.
Μεταξύ των επόμενων ατομικών του εκθέσεων συγκαταλέγονται οι ακόλουθες: "Sueno" και “Nodi”, Galería Oliva Arauna – Madrid, "Unto", Château de La Napoule - Mandelieu-La Napoule, "Le voyage au bout de la nuit", Le Creux de l'Enfer Centre d'Art Contemporain – Thiers, "Convitto", MAMAC Musée d'Art Moderne et d'Art Contemporain – Nice, Palazzo Bach Hamba, Istituto Alta Cultura – Τύνιδα, "Sette opere della misericordia", Palazzo Sant'Elia - Palermo. 
Μεταξύ των πολυάριθμων ομαδικών εκθέσεων ας θυμίσουμε τις: "Realismi", Ileana Tounta Contemporary Art Center – Athens, τη σειρά έργων "Feritoie", "Feritoie Rammendi", "Feritoie Gibellina", Gibellina – Trapani, την συμμετοχή στο ”International Meeting on Sculpture” - Delphi e στο πρότζεκτ "9 artistes italiens entre images et matière" - Centre International d'Art Contemporain de Montréal. 
Αναφέρουμε τις ακόλουθες μεταξύ των τελευταίων του εκθέσεων: "Rammendi", Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών και "Una generazione meno. Tra luci e ombre", Amnesty International, Camp! – Αθήνα, "Siamo tutti Greci", Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα και "Intrecci", Fondazione Orestiadi, Gibellina – Trapani; “Angelis suis mandavit de te”, Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου – Αθήνα; “Angelis suis mandavit de te”, Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο – Δελφών; FERITOIE – RAMMENDI. L'eternità è l'opposto dell'estinzione, Festival Synoikismos – Elefsina.
Οι δουλειές του “Opera al nero”, “Feritoie”, “Feritoie Rammendi”, “Codici Siciliani”, “Icone”, “Kourotropie” μαρτυρούν μια δημιουργική πορεία στην οποία η Σικελία (γη με πολλές πολιτιστικές διαστρωματώσεις, τόπος πλούσιος σε ιστορία και ομορφιά) και οι αντιθέσεις του μεσογειακού πολιτισμού παίζουν τον θεμελιώδη ρόλο.
Η Σικελία κι η Ελλάδα λοιπόν, δεσμός ισχυρός που οδηγεί σε ενδιαφέροντα σημεία διαλογισμού. Εάν ο βυζαντινός καλλιτέχνης προσπαθούσε να μεταφέρει τη διάσταση του μυστηρίου στο θεϊκό, αυτά τα σύγχρονα έργα προτείνουν μια δίοδο σε αυτό που δεν εκφράζεται και μεσολαβούν μεταξύ ορατών και αοράτων.
Τα έργα του Romano θέλουν να μας εκτινάξουν από την αδράνεια και να μας ελευθερώσουν από την απάθεια, μεταφέροντάς μας την ψυχολογική κατάσταση του καλλιτέχνη στο εσωτερικό μιας κοινωνίας που κλονίζεται από συγκρούσεις, αναμετρήσεις, βία, απελπισία. 
Τα θέματα που τον απασχολούν είναι πάντοτε πολυσύνθετα και συνδέονται με την ευθραυστότητα της μορφής, την αβεβαιότητα της ύπαρξης, την προσωρινότητα των πραγμάτων, τη μοναξιά, το πολιτιστικό κενό. Η καλλιτεχνική του αναζήτηση συνεχίζεται, ακόμη και σήμερα, με βάση μια ακλόνητη ηθική δέσμευση. 
Στην αδιαφορία και στα τρομερά προτσές της ομογενοποίησης και ισοπέδωσης – που απλώνονται στην εποχή μας – ο καλλιτέχνης απαντά με έργα που ακόμη μια φορά θέλουν να αποδώσουν σαφέστατα την ένταση στις «θραύσεις» : είναι μια αναφορά στο εγχείρημα που ξεκίνησε ήδη στην δεκαετία του ενενήντα με τις «σχισμές», δουλειά που παρέπεμπε στο τραύμα, στην τομή, και που λάμβανε μορφοποίηση ως απάντηση ικανή να εξαρθρώσει οποιοδήποτε ψεύτικη ευχαρίστηση και οποιαδήποτε απόπειρα αποπλάνησης.
Με αυτή την έννοια ο Ρομάνο από πάντα προσπάθησε να απομακρύνει τη δουλειά του από προβλήματα αισθητικής φύσης για να βάλει στόχους, να πάρει θέση, να δηλώσει την ύπαρξή του και να στείλει ένα μήνυμα αλληλεγγύης.


ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Ψαροταβέρνα - Ιχθυοπωλείο Ιωάννινα
Διαιτολόγο Διατροφολόγος Ιωάννινα