EPIRUS EVENTS
  Αναζήτηση Event
Close
Κατηγορία Τί;
Τοποθεσία Τοποθεσία;
Venue Πού;
Ημερομηνία Πότε;
Το event έχει λήξει

Φθινοπωρινή Συμφωνία

Πληροφορίες event

«Φθινοπωρινή Συμφωνία»
Συναυλία με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων
 
Το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Ιωαννιτών, στο πλαίσιο των δράσεων και εκδηλώσεων των τμημάτων του, παρουσιάζει την Φθινοπωρινή Συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων, με τίτλο "Φθινοπωρινή Συμφωνία".
 
Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 25 Νοεμβρίου και ώρα 8 μ.μ., στην αίθουσα «Β. Πυρσινέλλας» του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Ιωαννιτών. 
 
Την Συμφωνική Ορχήστρα του Πνευματικού Κέντρου διευθύνει ο Γεώργιος Χλίτσιος. 
 
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει τα έργα:
 
Carl Maria von Weber (1786-1826) 
Εισαγωγή "Oberon" σε ρε μείζονα, έργο 306 
Adagio sostenuto - Allegro con fuoco 
 
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) 
Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα 
σε λα μείζονα, Κ.622 
i. Allegro 
σολίστ: Άγγελος Αντώνογλου 
 
Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847) 
Συμφωνία αριθ.4 έργο 90 σε λα μείζονα "Ιταλική" 
i. Allegro vivace 
ii. Andante con moto 
iii. Con moto moderato 
iv. Saltarello - Presto 
 
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Βέμπερ : Εισαγωγή "Όμπερον"
Ο Oberon ή ο όρκος του Elf King είναι μια ρομαντική όπερα 3 πράξεων στα αγγλικά. Το λιμπρέτο του James Robinson Planché βασίστηκε στο γερμανικό ποίημα Oberon, του Christoph Martin Wieland, το οποίο εμπνεύστηκε από τον επικό ρομαντισμό Huon de Bordeaux, μια γαλλική μεσαιωνική ιστορία. Ο Βέμπερ, αντίθετα προς τις συμβουλές του γιατρού του, ανέλαβε να συνθέσει το έργο για οικονομικούς λόγους και ταξίδεψε στο Λονδίνο για να ολοκληρώσει τη μουσική, μαθαίνοντας αγγλικά ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσει περισ-σότερο το λιμπρέτο. Ωστόσο, η καταπόνησή του για τη σύνθεση του έργου και η πίεση των προβών για την πρεμιέρα, κατέστρεψαν την υγεία του και έτσι ο Βέμπερ πέθανε 2 μήνες αργότερα στο Λονδίνο, στις 5 Ιουνίου 1826. Η εισαγω-γή αρχίζει με το μοτίβο του μαγικού κόρνου του Όμπερον, που παίζει σημα-ντικό ρόλο σε όλο το έργο. Τόσο στο αργό εισαγωγικό τμήμα, όσο και στο κύριο, γρήγορο μέρος της εισαγωγής, γίνεται πλατειά χρήση θεματικών στοιχείων από όλη την όπερα, αποτελώντας έτσι μια αριστουργηματική μικρογραφία όλου του έργου.


Μότσαρτ : Κοντσέρτο για κλαρινέτο
Ο Μότσαρτ έγραψε το κοντσέρτο αυτό στη Βιέννη, τον Οκτώβριο του 1791, έξι μόλις εβδομάδες πριν το θάνατό του και αυτή ήταν και η τελευταία οργανική του σύνθεση. Γράφτηκε για τον βιρτουόζο κλαρινετίστα Άντον Στάντλερ, για τον οποίον ο Μότσαρτ είχε γράψει αρκετά κομμάτια στη διάρκεια των προηγού-μενων πέντε χρόνων. Το κλαρινέτο ήταν ένα σχετικά καινούριο όργανο, με ζωή μικρότερη του αιώνα. Αρχικά ο Μότσαρτ συνέθεσε για το "μπάσετ" κλαρινέτο, μια παραλλαγή σε υψηλότερο τόνο που είχε αναπτύξει ο ίδιος ο Στάντλερ. Το κοντσέρτο μεταγράφηκε για κανονικό κλαρινέτο μετά το θάνατο του Μότσαρτ.

Μέντελσον : Συμφωνία αριθ.4 "Ιταλική"
Το έργο έχει τις ρίζες του στην περιοδεία που πραγματοποίησε ο Μέντελσον στην Ευρώπη από το 1829 έως το 1831. Η έμπνευσή του είναι το χρώμα και η ατμόσφαιρα της Ιταλίας, όπου ο Μέντελσον έκανε σκίτσα αλλά άφησε το έργο ατελές. Η συμφωνία ολοκληρώθηκε στο Βερολίνο στις 13 Μαρτίου 1833, κατό-πιν πρόσκλησης από τη Φιλαρμονική Εταιρεία του Λονδίνου, με τον ίδιο το συνθέτη να πραγματοποιεί την πρώτη παράσταση στο Λονδίνο στις 13 Μαΐου 1833. Η επιτυχία της συμφωνίας, και η δημοτικότητα του Μέντελσον, επηρέα-σαν την πορεία της βρετανικής μουσικής τον 19ο αιώνα. Ωστόσο, ο ίδιος ο Μέντελσον παρέμεινε δυσαρεστημένος με το έργο, το οποίο του κόστισε, είπε, μερικές από τις πιο δύσκολες στιγμές της καριέρας του. Έτσι, το αναθεώρησε το 1834 και μάλιστα σχεδίαζε να γράψει εναλλακτικές εκδοχές του δεύτερου, τρίτου και τέταρτου μέρους. Η συμφωνία δημοσιεύτηκε το 1851, τέσσερα χρόνια μετά το θάνατο του συνθέτη και έτσι αριθμείται ως "Συμφωνία αρ. 4", παρόλο που ήταν στην πραγματικότητα η τρίτη κατά σειρά που συνέθεσε.

Ο Άγγελος Αντώνογλου γεννήθηκε το 1979 στα Ιωάννινα όπου σε ηλικία 8 ετών άρχισε να σπουδάζει κλαρινέτο, συνέχισε τις σπουδές του στην Αθήνα με τον Άγγελο Ρήλλο κ έπειτα με τον Ευστάθιο Κιοσόγλου, με τον οποίο έλαβε το δίπλωμα κλαρινέτου με βαθμό άριστα. Μετά το πέρας των σπουδών του παρακολούθησε μαθήματα κλαρινέτου με τον W. Fuchs (Φιλαρμονική Βερολίνου), A. Carbonare (Συμφωνική Ορχήστρα Ρώμης) και R. Traver (Συμφωνική Ορχήστρα Santa Cecilia de Madrid). Είναι μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας των Ιωαννίνων και της Φιλαρμονικής της ίδιας πόλης από το 2004, ενώ από το 2013 είναι καθηγητής του Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων. Από το 2015 συμμετέχει σε φεστιβάλ μουσικής δωματίου στο εξωτερικό και σε διάφορες συμφωνικές ορχήστρες. Ενδεικτικά το 2018 συνέπραξε επί σκηνής με τους: Placido Domingo, Ara Malikian, Keynan Jones, Zakhar Bron και άλλους, ενώ συμμετείχε στην έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο με την Εθνική Λυρική Σκηνή στην όπερα Ναμπούκο.

 


ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Διαιτολόγο Διατροφολόγος Ιωάννινα
Ψαροταβέρνα - Ιχθυοπωλείο Ιωάννινα