EPIRUS EVENTS
  Αναζήτηση Event
Close
Κατηγορία Τί;
Τοποθεσία Τοποθεσία;
Venue Πού;
Ημερομηνία Πότε;
Το event έχει λήξει

Ημερίδα για την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων

Πληροφορίες event

Πρόγραμμα:

ΗΜΕΡΙΔΑ [12:00 - 15:00]
Μουσείο Αργυροτεχνίας, Ιτς Καλέ, Κάστρο Ιωαννίνων

Ανακοίνωση
Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

“Η παράδοση εκ νέου” [Εισαγωγική ομιλία]
Χρήστος Δερμεντζόπουλος - Καθηγητής, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων & Διευθυντής του Εργαστηρίου Ιστορίας της Τέχνης

“Από την πληροφορική για πολιτισμό στην πολιτισμική πληροφορική”
Manolis Wallace (Μανόλης Γουάλλες), Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Διευθυντής Εργαστηρίου Γνώσης και Αβεβαιότητας (ΓΑΒ LAB)

“Εδραιώνοντας την εθνική υποδομή για ανοικτό, διαλειτουργικό και επαναχρησιμοποιήσιμο ψηφιακό πολιτιστικό περιεχόμενο για την έρευνα, την εκπαίδευση και τις δημιουργικές βιομηχανίες.
Ο ρόλος του ΕΚΤ ως εθνικού συσσωρευτή πολιτιστικού περιεχομένου”.
Γεωργία Αγγελάκη - Επιστημονική Συνεργάτης Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης

*Διάλειμμα*

“Μετα-τυπολογίες: το μουσείο”
Πολυξένη Μάντζου - Καθηγήτρια, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΔΠΘ & Πρόγραμμα PALIMPSEST

“Οπτικές Οικοτοπίες: Προς μια Οικολογία της Πολιτισμικής Κληρονομιάς μέσα από τη Σύγχρονη Τέχνη”
Βικτώρια Φερεντίνου - Επίκουρη Καθηγήτρια, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

“Προσεγγίζοντας Τόπους Σκοτεινής Πολιτιστικής Κληρονομιάς μέσω της Εικαστικής Δημιουργίας: Το Πρόγραμμα ECHO (European Cultural Heritage Onstage)”
Νίκος Πασαμήτρος - Υποψήφιος Διδάκτορας Διεθνών Σχέσεων, Πάντειο Πανεπιστήμιο & Υπεύθυνος Έρευνας Inter Alia


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ [17:30-19:30]
Αρχοντικό Πυρσινέλλα, Παπάζογλου 5 & Αραβαντινού

What-the-hack?!
Με τη συνεργασία της ομάδας GLAM Hack
Εισηγήτρια: Ρεβέκκα Κεφαλέα, Project Manager στην Inter Alia, Ιδρύτρια & Επιμελήτρια της GLAM Hack
Στο πλαίσιο του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες/-ουσες θα αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με: (α) τα ψηφιακά αρχεία και αποθετήρια πολιτιστικής κληρονομιάς (π.χ. Europeana, OpenGLAM, SearchCultutre), (β) τις άδειες Creative Commons και (γ) ορισμένες καλές πρακτικές δημιουργικής επανάχρησης αυτής της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς. Επιπλέον, με τη χρήση διαδικτυακών προγραμμάτων και εργαλείων επεξεργασίας φωτογραφιών και εικόνων, θα δημιουργήσουν τα δικά τους παράγωγα έργα.

Προαπαιτούμενα: laptop με φορτιστή και βασικές γνώσεις Η/Υ και διαδικτύου.

Δηλώστε συμμετοχή εδώ: https://forms.gle/zfu3pX1WpAN2vGDz7


ΠΡΟΒΟΛΕΣ [20:00-22:00]
Αρχοντικό Πυρσινέλλα, Παπάζογλου 5 & Αραβαντινού

Με την συνεργασία του δικτύου Balkans Beyond Borders, της Inter Alia και των Caravan Project

Το πρόγραμμα προβολών παρουσιάζεται από τη Βασιλική Μαλτάσογλου, υπεύθυνη επικοινωνίας του οργανισμού Balkans Beyond Borders.

Granica / Border (21’) 2010
Σκηνοθεσία: Yana Nikolova, Παραγωγή: Βουλγαρία
Το αίσθημα της ανθρωπιάς, της γειτνίασης, του διαχωρισμού από μια συνοριακή γραμμή, μια γλώσσα, μια εθνικότητα. Διαφέρουν τελικά τόσο οι νοοτροπίες μας; Ποιοί ήμασταν μέχρι πρόσφατα και ποιοί είμαστε σήμερα.

The fairs (15’) 2017
Σκηνοθεσία: Ioanna Neophytou, Παραγωγή: Αλβανία-Ελλάδα
Ένα δικάναλο ντοκιμαντέρ που παρουσιάζει την ιστορία δύο χωριών (Αγία Μαρίνα και Κοσοβίτσα) που ήταν ένα, αλλά χωρίστηκαν όταν δημιουργήθηκαν τα σύνορα Αλβανίας-Ελλάδας. Η ιστορία της διάσπασής τους παρουσιάζεται εδώ μέσα από τα πανηγύρια, τα οποία από τη δεκαετία του 1990 ενώνουν κάθε καλοκαίρι και πάλι τους κατοίκους.

Off-History (19’) 2014
Σκηνοθεσία: Selini Halvadaki, Παραγωγή: Ελλάδα-Δανία
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει, σαν κεντρικό του “χαρακτήρα”, ένα ημιτελές κτίριο στο κεντρικότερο λιμάνι της Ελλάδας, τον Πειραιά. Μέσα από την ιστορία του κτιρίου, το Off-History διερευνά τους μηχανισμούς που κατασκευάζουν την ατομική και συλλογική μνήμη και επιδιώκει να αμφισβητήσει παγιωμένες αφηγήσεις και τις αρχειακές δομές που φαίνεται να τις στηρίζουν.

Dark Vein (20’) 2019
Σκηνοθεσία: Στρατής Βογιατζής & Γιώργος Σαμαντάς, Παραγωγή: Ελλάδα (Caravan Project)
Η ταινία αφορά ένα οδοιπορικό που ξεκινά από την πόλη Μπίτολα (ή Μοναστήρι στη Βόρεια Μακεδονία) και τα νεκροταφεία που βρίσκονται περιμετρικά της πόλης· συνεχίζεται σε διάφορα χωριά στην περιοχή της Πελαγονίας που έχουν υποστεί τα δεινά του πολέμου και του εκτοπισμού. Έπειτα ακολουθεί το τόξο του λιγνίτη, τη μεταμόρφωση του τοπίου, τα χωρία που ξεριζώθηκαν λόγω της εξορυκτικής διαδικασίας. Ακολουθώντας τη ντόπια πρακτική της ενσωμάτωσης των πολεμικών ευρεθέντων σε νέες δομές, η ταινία ξεφεύγει από την επίσημη ιστορία, συγκροτώντας μέσα από θραύσματα μια μνήμη του τόπου που είναι ακόμα ασχημάτιστη, καταδικασμένη να μην εισακούεται, μια αντι-μνήμη.