EPIRUS EVENTS
  Αναζήτηση Event
Close
Κατηγορία Τί;
Τοποθεσία Τοποθεσία;
Venue Πού;
Ημερομηνία Πότε;
Το event έχει λήξει

Πληροφορίες event

Το 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Δωδώνης συνεχίζει το πλούσιο πρόγραμμά του με μια από τις κορυφαίες παραστάσεις του φετινού καλοκαιριού: το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει την τριλογία «Ορέστεια» του Αισχύλου, στις 12 & 13 Ιουλίου 2019 στο αρχαίο θέατρο Δωδώνης, ώρα 9 μ.μ.

Στις 12 Ιουλίου θα παρουσιαστεί το πρώτο έργο της τριλογίας, ο «Αγαμέμνων», σε σκηνοθεσία Ιούς Βουλγαράκη, ενώ στις 13 Ιουλίου θα παρουσιαστούν, σε ενιαία παράσταση, οι «Χοηφόροι», σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ, και οι «Ευμενίδες», σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη. Η είσοδος του αρχαιολογικού χώρου θα ανοίξει στις 8:30 μ.μ.

Λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας του υπό αναστήλωση αρχαίου θεάτρου και της αυξημένης ζήτησης του κοινού, θα εκδοθούν Δελτία Ελεύθερης Εισόδου. Τα Δελτία θα διανεμηθούν την Τετάρτη, 10 Ιουλίου, στην είσοδο του Βυζαντινού Μουσείου στο Ιτς Καλέ, από τις 6 μ.μ. κι έως εξαντλήσεως των διαθεσίμων. Προκειμένου να διασφαλιστεί η ισότιμη κάλυψη των θεατών, το κάθε άτομο θα μπορεί να παραλάβει έως δύο δελτία.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Δωδώνης, που πραγματοποιείται με δωρεάν είσοδο για όλες τις εκδηλώσεις, συνδιοργανώνουν ο Δήμος Δωδώνης, η Περιφέρεια Ηπείρου και το Πνευματικό Κέντρο Δωδώνης, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων.

Μια καινοτόμα πρόταση από το Εθνικό Θέατρο: Τρεις σκηνοθέτιδες, η Ιώ Βουλγαράκη, η Λίλλυ Μελεμέ και η Γεωργία Μαυραγάνη, παρουσιάζουν σε ενιαία παράσταση την Ορέστεια του Αισχύλου, τη μοναδική σωζόμενη τριλογία του Αρχαίου Δράματος. Η κάθε μια σκηνοθέτης έχει αναλάβει από ένα έργο της τριλογίας δίνοντας τη σκυτάλη στην επόμενη.

Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος 

Αγαμέμνων 
Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη
Ο Αγαμέμνων, το πρώτο έργο της τριλογίας, είναι η αρχή μιας πολυεπίπεδης θεατρικής σύλληψης που με όχημα το μύθο του Τρωικού πολέμου ρίζωσε στο παρόν που γράφτηκε (την Αθήνα του 5ου αιώνα π.Χ.) και από τότε ριζώνει σε κάθε παρόν. Μετά από δέκα χρόνια ο βασιλιάς επιστρέφει από τον τρομερότερο των πολέμων νικητής για να δολοφονηθεί στο σπίτι του από τη γυναίκα του Κλυταιμνήστρα. Δέκα χρόνια αναμονής για ένα τέτοιο έγκλημα. ΣΆ ένα ποιητικό σύμπαν σαν αυτό, όπου ο άνθρωπος είναι άλυτο αίνιγμα και η ανθρώπινη πράξη δεν συμβαίνει κάτω από άδειους ουρανούς, θύτης και θύμα εναλλάσσουν ρόλους. Την εναλλαγή αυτή παρακολουθεί μια άρχουσα τάξη που σιωπά, ώσπου χάνει τελικά όχι μόνο τη δύναμή της, αλλά και την ίδια την υπόστασή της. Ποιος έχει δικαίωμα στο έγκλημα και από πού αντλεί το δικαίωμα αυτό;

Tαυτότητα παράστασης
Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Κίνηση: Μαρία Σμαγιέβιτς (Maria Smaevich)
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Εφη Χριστοδουλοπούλου
Βοηθός κινησιολόγου: Ειρήνη Κλέπκου

Διανομή (αλφαβητικά)
Δημήτρης Γεωργιάδης: Κήρυκας
Στέλιος Ιακωβίδης: Φρουρός
Δέσποινα Κούρτη: Κασσάνδρα
Αλέξανδρος Λογοθέτης: Αίγισθος
Aργύρης Ξάφης: Αγαμέμνων
Εύη Σαουλίδου: Κλυταιμνήστρα

Χορός ανδρών (αλφαβητικά)
Θανάσης Βλαβιανός, Πάρις Θωμόπουλος, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Νίκος Καρδώνης, Κωστής Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Νταλιάνης, Θέμης Πάνου, Στρατής Πανούριος

Χοηφόροι 
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Το δεύτερο μέρος της Ορέστειας, τοποθετείται χρονικά 10 χρόνια περίπου μετά το τέλος του Αγαμέμνονα. Εδώ χτυπά η αιμάτινη καρδιά της τριλογίας. Το έδαφος έχει ήδη προετοιμαστεί για την έλευση του Ορέστη, του νεαρού εκδικητή που οφείλει να ανταποκριθεί στον πανάρχαιο νόμο του καθήκοντος και να ανταποδώσει αίμα στο αίμα. Ο νεκρός πατέρας ζητά εκδίκηση και η παρουσία του στο έργο είναι εξίσου ισχυρή, με διαφορετικό τρόπο φυσικά, όπως και στον Αγαμέμνονα. Το τοπίο στις Χοηφόρους είναι ζοφερό και απειλητικό. Ένα νέο κράτος υπό το  καθεστώς βίας, τρομοκρατίας και φοβικής σιωπής - το ζευγάρι των σφετεριστών, και παράνομων εραστών, που έχει κλέψει με δόλο την εξουσία από τον νόμιμο βασιλιά,   έχει βάψει τα χέρια του με αίμα κι έχει βυθίσει τη χώρα στο σκοτάδι και το χάος.

Ο παλαιός κόσμος έχει φτάσει σε τραγικό αδιέξοδο και έχει χρεοκοπήσει, ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά. Η αποτρόπαιη πράξη που θα διαπράξει ο  Ορέστης  είναι επιβεβλημένη από τους θεούς και το ίδιο το σύμπαν. Η βία επιζητά τη βία και η Ερινύα του πατέρα παραμονεύει. Το λαμπρό φως της νέας Δικαιοσύνης που θα συμφιλιώσει τον παλαιό με τον καινούριο κόσμο που ανατέλλει, βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά και ο δρόμος που θα πρέπει να διανυθεί προς αυτήν την κατεύθυνση είναι εξαιρετικά επώδυνος. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Η επανάληψη της αποτρόπαιης βίας γίνεται τελετουργία εξαγνισμού μιας ολόκληρης κοινωνίας η οποία θα μεταβεί απΆ το σκοτάδι στο φως.

Ταυτότητα παράστασης
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Χορογραφία - Σχεδιασμός κίνησης: Μόνικα Έλενα Κολοκοτρώνη
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη
Βοηθός ενδυματολόγου: Ειρήνη Γεωργακίλα

Θερμές ευχαριστίες για την πολύτιμη βοήθεια στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης
Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριτίνα Αστρά
Βοηθός χορογράφου: Λουκιανή Παπαδάκη

Διανομή (αλφαβητικά)
Βασίλης Καραμπούλας: Ικέτης
Μαρία Κίτσου: Ηλέκτρα
Φιλαρέτη Κομνηνού: Κλυταιμνήστρα
Γιάννης Νιάρρος: Ορέστης
Αγορίτσα Οικονόμου: Τροφός
Γιώργος Στάμος: Πυλάδης
Γιώργος Χρυσοστόμου: Αίγισθος

Χορός γυναικών (αλφαβητικά)
Νατάσα Εξηνταβελώνη, Σοφία Κουλέρα, Νεφέλη Μαϊστράλη, Μαίρη Μηνά, Νάνσυ Μπούκλη, Αρετή Τίλη, Ιώβη Φραγκάτου, Χριστίνα Χριστοδούλου

Ευμενίδες 
Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη
O Oρέστης είναι στους Δελφούς καταδιωκόμενος από τις Ερινύες. Είναι ικέτης στο ιερό του Απόλλωνα ζητώντας την προστασία του θεού. Ακολουθώντας τις συμβουλές του έρχεται στην Αθήνα όπου προσπέφτει ικέτης στο άγαλμα της Αθηνάς. Οι εξαγριωμένες Ερινύες παρακινημένες από το φάντασμα της Κλυταιμνήστρας τον ακολουθούν. Η λύση θα δοθεί στον Άρειο Πάγο, το δικαστήριο των Αθηνών. Ο Χορός των Ερινυών και ο Ορέστης θα υπερασπιστούν τα πιστεύω τους. Η ισοψηφία που προκύπτει με την ψήφο της Αθηνάς κηρύσσει αθώο τον Ορέστη ο οποίος εξυμνεί την Πόλη των Αθηνών και διακηρύσσει ότι στο εξής συμμαχία ακατάλυτη θα δένει την πατρίδα του με την Αθήνα. Η Αθηνά καθιερώνει τιμές για τις Ερινύες και τις ανακηρύσσει αγαθοποιές θεότητες, δηλαδή Ευμενίδες. 

Η τριλογία κλείνει τον κύκλο της με την αποκατάσταση της ισορροπίας, μέσα σε μια ατμόσφαιρα συμφιλίωσης, σε μια τραγική σύγκρουση που ο άνθρωπος δεν μπορεί να δώσει λύση.  Η κρίση αυτή έρχεται λίγο μετά το 462 όταν με τη μεταβολή του πολιτεύματος είχε μεταφερθεί στον Άρειο Πάγιο η δικαιοπραξία των φονικών υποθέσεων. 

Ταυτότητα παράστασης
Σύμβουλος Δραματουργίας: Δημοσθένης Παπαμάρκος 
Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα
Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Νικολάου
Μουσικός σχεδιασμός: Χάρης Νείλας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ράνια Κελαϊδίτη
Βοηθός σκηνοθέτη, σκηνογράφου και ενδυματολόγου: Λίλη Κυριλή

Διανομή (αλφαβητικά)
Ναζίκ Αϊδινιάν, Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλλα Βογιατζάκη, Κατερίνα Καραδήμα, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Αγγελική Παπαθεμελή, Μαριάμ Ρουχάτζε, Τζωρτζίνα Τάτση


Ψαροταβέρνα - Ιχθυοπωλείο Ιωάννινα
ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Διαιτολόγο Διατροφολόγος Ιωάννινα